Loop je wel eens tegen een technisch probleem aan en weet je er geen raad mee of vind je het leuk om technische problemen voor anderen op te lossen? Voeg je dan bij onze Facebook groep: Technische ondersteuning Terborg en omstreken.

Veilig met je wachtwoorden omgaan doe je zo

Tegenwoordig hechten steeds meer mensen waarde aan online privacy en veiligheid, dit is niet zo’n gekke ontwikkeling als we na gaan dat iedereen gebruik maakt van het internet. Het is van belang dat je zorgvuldig omgaat met je gegevens en dit begint allemaal bij het beveiligen van je online accounts. 


Voor wie is deze blog?
– mensen die voor elk account het zelfde wachtwoord gebruiken;
– mensen die telkens op ‘wachtwoord vergeten’ moeten klikken zodra ze na lange tijd weer op een website komen; 
– mensen die veiliger willen internetten;
– mensen die hun wachtwoorden overzichtelijk en binnen handbereik willen houden.


Ik was eerder altijd zeer onzorgvuldig met mijn inloggegevens: ik gebruikte dezelfde wachtwoorden voor elk account en ik vergat vaak mijn wachtwoord als ik eens van mijn ‘standaard’ wachtwoord afweek. Nu ik gebruik maak van KeePass heb ik alles erg duidelijk in een overzicht en misschien nog wel belangrijker: ik heb nu altijd mijn wachtwoorden bij de hand.


Hieronder ga ik je uitleggen hoe jij je wachtwoorden nooit meer vergeet en altijd bij de hand hebt. 


Wat heb je nodig?
– Een laptop of vaste computer;
– Een Cloud-software, denk aan Dropbox, OneDrive, etc. 
*Heb je op dit moment geen Cloud-software? Klik hier om erachter te komen hoe je dit gemakkelijk en gratis aan kunt maken.
Mocht je nu al denken: dit gaat me echt niet lukken, geen nood. Wij bieden onze klanten ook hulp op afstand, of hulp op locatie aan tegen een kleine meerprijs (€29,95). Neem hiervoor dan even contact met ons op.


Contact opnemen via WhatsApp

Contact opnemen via E-Mail

Telefonisch contact opnemen


Het is van belang dat je nu achter je laptop of computer gaat zitten.

Laten we van start gaan!

De juiste KeePass versie is in het groen weergegeven.

Stap 1: KeePass downloaden en opslaan

– Download hier KeePass;  

–  Zodra je op de download knop hebt gedrukt, zal de download na 5 seconden starten. Sla de ‘KeePass setup’ (hetgeen wat je net hebt gedownload) op in de C:/ of D:/ schijf van je computer of laptop. 

– Zodra de download van de setup voltooid is, open je de setup en volg de stappen die worden weergegeven. 

Stap 2: KeePass activeren en toegankelijk maken voor je telefoon

Als het goed is heb je de setup voltooid en staat KeePass nu op je computer of laptop. 

– Open KeePass;

–  Ga naar ‘File’ > klik op ‘New’ 
Let op: zodra je op ‘New’ klikt, moet je gelijk een plek zoeken voor je database. Het is van belang dat je deze opslaat in de cloudsoftware die jij gebruikt. Wij gebruiken op dit moment Dropbox en wij slaan de database dus ook in Dropbox op. 

Hoe download en installeer ik Dropbox?

Stap 3: Een wachtwoord instellen voor je database

Wij adviseren je dit wachtwoord op te schrijven en op een veilige plek te bewaren zodat je altijd toegang behoudt tot je database.

Stap_3_keepass

– Hierboven zie je een voorbeeld van een sterk wachtwoord. Dit is toevallig de slogan van Techstate, en nee, dit is niet ons echte wachtwoord ;-). 

Een aantal tips voor het maken van een sterk wachtwoord:
– 15 tekens of langer;
– Gebruik hoofdletters, cijfers, en andere speciale tekens;
– Kies een zin of woordcombinatie die jij gemakkelijk kunt onthouden.

We gaan verder:

– Klik op ‘Doorgaan’.   Nu vraagt KeePass of je je wachtwoord (die je net hebt ingevoerd) uit wilt printen. Zoals we al aangaven, dit raden we aan. Klik dan op ‘Print’.

Stap_5_keepass

Stap 4: Database vullen

Nu gaan we de database vullen met wachtwoorden. Zodra je een nieuwe database aanmaakt, staan er altijd 2 voorbeelden. Verwijder voor het gemak deze twee voorbeelden even door met de rechtermuisknop op de ‘Entry’ te klikken om vervolgens te kiezen voor ‘Delete Entry’. 

Stap_6_keepass

Verschillende mappen aanmaken

We zien nu dat je database leeg is. In het linker menu zien we verschillende mapjes (ook wel ‘groepen’) weergegeven, deze mapjes kunnen van naam veranderd worden door met de rechtermuisknop op de mapnaam te klikken om vervolgens te kiezen voor ‘Edit Group’. 

Stap_7_keepass

Mappen vullen met accounts

Nu kunnen we een map gaan vullen met data. Voor het gemak hebben wij een map aangemaakt genaamd ‘Sociale Media’ waarin wij al onze social media accounts in plaatsen. 

– Klik op ‘Entry’, bovenin het menu. 
– Klik op ‘Add Entry’.

Stap_8_keepass


Nu het ‘Add Entry’ menu open staat heb je de mogelijkheid kan je de volgende vakjes invullen:

– Title (Titel): Voor welke website is dit?
– Username (gebruikersnaam): je gebruikersnaam / email adres; 
– Password (wachtwoord): Hier kan je zelf wat invoeren, maar wij gebruiken altijd de ‘Password Generator’. Hieronder zie je hoe je deze kunt openen. 

Stap_9_keepass

Nu je de wachtwoord generator geopend hebt, kan je het wachtwoord op verschillende manieren instellen. 

Wij volgen altijd onderstaande stappen (1,2,3,4 in het rood) omdat dit het veiligst is en omdat elke website deze wachtwoorden toelaat. 

Stap_10_keepass

Zodra je op ‘OK’ hebt geklikt, heb je dus een account toegevoegd. Nu zal je alleen nog het wachtwoord van de bepaalde website moeten veranderen in het zojuist gegenereerde (of bedachte) wachtwoord. 

Om je wachtwoord te kopiëren zodat je deze straks in kunt voeren als ‘nieuw wachtwoord’ volg je deze stappen. 

Stap_11_keepass

Klik met de rechtermuisknop op een toegevoegd account (in ons geval ‘Instagram). Kies dan voor ‘Copy Password’.  Nu staat het wachtwoord op je klembord en kan je deze plakken op de betreffende website. 

Mochten er nou nog onduidelijkheden zijn, schroom dan niet om even met je vraag te reageren op dit artikel.

Niet gelukt? Geen nood. Wij bieden onze klanten ook hulp op afstand, of hulp op locatie aan tegen een kleine meerprijs (€29,95). Neem hiervoor dan even contact met ons op.


Contact opnemen via WhatsApp

Contact opnemen via E-Mail

Telefonisch contact opnemen

Dropbox downloaden

Klik op onderstaande link om Dropbox te downloaden.

Dropbox downloaden

Zodra de download is voltooid dien je een dropbox account aan te maken, waar je mee kunt inloggen op andere apparaten zodat je toegang hebt tot je KeePass database via je telefoon, tablet, laptop, computer en ander apparaat die Dropbox ondersteund.

Aangepaste openingstijden

Nationale feestdagen: gesloten 

Zaterdag 23 maart: gesloten

Vrijdag 29 maart: gesloten

Zaterdag 30 maart: gesloten

 

Algemene voorwaarden Techstate

Risico's van reparaties

Elektronische reparaties brengen inherente risico’s met zich mee. Apparaten kunnen onherstelbaar beschadigd raken of definitief onbruikbaar worden tijdens reparatie. Wij brengen het toestel terug in de hoogst haalbare originele staat, maar zijn niet aansprakelijk voor eventuele waterschade of andere interne schade na reparatie. Onze garantie van 6 maanden is uitsluitend van toepassing op de vervangen onderdelen en niet op het gehele apparaat.

Onze aansprakelijkheid voor schade als gevolg van onze reparatiediensten, zowel aan het apparaat zelf als aan andere directe of indirecte schade, is beperkt tot de reparatiekosten. We zijn niet aansprakelijk voor gegevensverlies of enige andere vorm van indirecte schade of gevolgschade.

Beleid voor vooruitbetaling en aanbetalingen

Voor reparaties waarbij specifieke onderdelen moeten worden besteld, kan van de klant worden verlangd een aanbetaling te doen voordat de bestelling wordt geplaatst. Deze aanbetaling zal worden gebruikt om de kosten van de onderdelen te dekken. De hoogte van de aanbetaling zal worden bepaald op basis van de geschatte kosten van de onderdelen en zal vooraf met de klant worden gecommuniceerd.

Indien de klant besluit de reparatie te annuleren nadat de onderdelen zijn besteld, maar voordat de reparatie is uitgevoerd, kan de aanbetaling worden ingehouden ter compensatie van de kosten van de bestelde onderdelen. Indien de klant niet reageert of niet verschijnt voor de reparatie binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld 30 dagen vanaf de datum waarop de onderdelen zijn ontvangen), kan het apparaat als verlaten worden beschouwd conform ons beleid voor niet-opgeëiste apparaten.

Annuleringsbeleid

Annuleringen van reparaties moeten binnen 24 uur na het inleveren van het apparaat worden gemeld. Voor annuleringen na deze termijn kan een vergoeding in rekening worden gebracht om de gemaakte kosten en tijd te dekken.

Schattingen (offertes)

Alle schattingen zijn naar beste inzicht en vermogen en kunnen wijzigen als er nieuwe informatie beschikbaar komt tijdens de reparatie. Klanten moeten uitdrukkelijk goedkeuring geven voor eventuele extra werkzaamheden die voortvloeien uit nieuwe inzichten.

Betalingsmogelijkheden

Wij accepteren alle gangbare betaalmethoden tot een bedrag van €200. Voor hogere bedragen kunnen alternatieve betalingsregelingen worden getroffen. Betalingen dienen per direct in de winkel, of binnen 30 dagen na facturatie te worden voldaan.

Beperkte garantie

Wij bieden een garantie van 6 maanden op alle reparaties en vervangen onderdelen. Deze garantie dekt geen nieuwe problemen die niet gerelateerd zijn aan de uitgevoerde reparatie. Deze garantie dekt ook geen nieuwe problemen die zijn ontstaan door onvoorzichtig gebruik of waterschade.  

Uitsluitingen van garantie

De garantie geldt niet voor:

– Reparaties met onderdelen die niet door ons zijn geleverd.

– Softwareproblemen, inclusief virusverwijdering en installatie van besturingssystemen.

– Nieuwe problemen die niet direct verband houden met de uitgevoerde reparatie.

Reparatie onder garantie

Bij defecten binnen 6 maanden gerelateerd aan de oorspronkelijke werkopdracht, zullen wij de reparatie kosteloos opnieuw uitvoeren. De klant is verantwoordelijk voor het retourneren van het apparaat voor garantieservice.

Reparatieduur

Wij streven ernaar om reparaties zo snel mogelijk uit te voeren, maar kunnen geen exacte tijdsduur garanderen. In de meeste gevallen spreken we mondeling of schriftelijk een tijd af, maar als de betreffende reparatie na deze tijd niet klaar is, om welke reden dan ook, zijn we hier niet verantwoordelijk voor. We zullen het apparaat altijd proberen zo snel mogelijk te repareren.

Onderdelenvervanging

Als een service vervangende onderdelen vereist, informeren wij de klant vooraf over de noodzaak, kosten en geschatte levertijd.

Reparatiepogingkosten

Voor complexe reparaties die mislukken, kan een vergoeding voor de reparatiepoging in rekening worden gebracht.

Verzendbeleid

Wij volgen de verzendinstructies van de klant en zijn niet aansprakelijk voor schade tijdens verzending als er geen verzekering is aangevraagd.

Data

Wij garanderen de veiligheid van data niet en adviseren klanten om een back-up te maken voorafgaand aan de reparatie.

Privacybeleid

Wij garanderen de veiligheid van data niet en adviseren klanten om een back-up te maken voorafgaand aan de reparatie.

Ophaaltermijn en opslag

Apparaten die niet binnen 60 dagen na reparatie worden opgeëist, worden beschouwd als verlaten. Na deze periode behouden wij ons het recht voor om het apparaat te verkopen, te recyclen of anderszins te verwijderen om de kosten van de reparatie en opslag te dekken. Wij zullen redelijke inspanningen leveren om de klant te informeren voordat we overgaan tot het verwijderen of verkopen van het apparaat.

Navigatie starten